söndag 2 januari 2011

Nytt år, nya vägar att färdas på!

Nytt år och nya vägar att bryta!
Det känns skönt att ett nytt år börjar under vintern. Först en hektisk tid innan jul, sedan nytt år. Lite lugn innan man "bör" sparka igång. Vintrigt, kallt och snövitt. Frid i själen infinner sig! Jag försöker samla ihop mina tankar, önskningar, förhoppningar, mål och se hur jag kan göra de möjliga. Hur ska jag utrusta min gamla trotjänare till fordon, min skatt och följeslagare som känner mina minsta handtryckningar, som vet att jag gillar högfart. Jag vill köra både på kända och okända vägar. Jag vill besöka kända platser men jag vill också utforska det okända med någon trygg vid min sida, någon som vill utmana och utvecklas i de nya miljöerna. Fast ibland är det också skönt att glida fram alldeles ensam i bilen med musiken på högsta volym, bara susa fram helt mållös... En liten tid till behöver jag nog innan jag drar vidare. Vi ses ha det bra så länge!

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med ett nytt år och alla nya möjligheter det bär med sig! Skönt på något vis att kunna sammanfatta livet i form av år. Annars skulle allt bara vara en flytande massa. Nu kan man utvärdera, förändra och förbättra år för år! Ska bli spännande att se vad nästa år bär med sig ;0).

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Karin tack för din kommentar i min blogg! Ja du får gärna använda mina dikter - har skrivit mitt fulla namn under din kommentar i bloggen :) Läser att du också tycker om bilar - förstår din känsla precis ensam i bilen med härlig musik. Hade en äldre bil och en husvagn jag renoverade i somras men råkade ut för lite tråkigheter vill du läsa finns det under kategorin "husvagn". Jättemysig blogg du har och vilken underbar vinterbild! Kram / anneli

    SvaraRadera
  3. P.S - glömde.. det dikter och tankar jag skriver finns under kategorin "dikter och tankar" det jag inte själv skrivit märker jag alltid med författarens namn. :) Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in lämnar en kommentar på min blogg! Feedback ger alltid mer smak.
Det gör jag så glad!
Kramar