torsdag 24 mars 2011

Det finns liv och det finns hopp!


Det smyger fram några sippor.



I mina rabatter börjar våren spira, sakta men säkert.


Så här mår jag nog nu..
Tvättgrytan är lite skamfilad, men jag tycker om den. Även den har lyfts ur sitt sammanhag och fått nytt liv, som den klarar med bravur.  Den är inte placerad i centrum, men alla som passerar den ser den. Åtminstone när den fått något nytt eller blommar i sin prakt. Morgon solen är fantastisk, men när dagen är som hetast så står den i behaglig skugga.
Efter vintern så behövs den ses över. Två blommor fick bli kvar över vintern, en måste klippas ner men överlever och kommer att blomma igen, en är vintergrön växt som mår bra, den kommer dessutom att ge små söta blommor i sommar.

Nu har jag planterat de små söta vår primulorna, samt min favorit, Ranunkel, svår men ljuvlig. När sommaren kommer ska jag fylla på/byta ut till andra blommor, någon perenn, några nya sorter eller några gamla klassiker...

Det finns  hopp för mig oxå...
...under Chillas överinseende.



Så här ser mina rabatter ut...



Men med lite skönt vårväder så vågar jag mig ut.
Underbart!


Och tittar man riktigt noga så ser man ju att det finns hopp!
Och vackert är det. Det pirrar i kroppen!







Det finns några rabatter kvar.




 Fortsättning följer......


3 kommentarer:

  1. Tänk vad glad man blir för de där första blommorna!

    Och tusen tack för dina fina hälsningar!

    Nu får vi hoppas att solen lyser över helgen också och ger energi!

    Må så gott!

    Mariette

    SvaraRadera
  2. Åh, du är några veckor före mig här i norra "västra götaland". Visst är det härligt när det torkat upp efter vintern - min trädgård ser bedrövlig ut - där finns massor att göra på grund av latmasken i höstas men hos dig ser det sååå fint ut. Njut!

    SvaraRadera
  3. Det finns alltid hopp! :)
    Ta din tid du med, njut av knopparna och allt nytt som kommer upp nu. Och förhoppningsvis massor av vårsol, det piggar upp!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in lämnar en kommentar på min blogg! Feedback ger alltid mer smak.
Det gör jag så glad!
Kramar