onsdag 30 mars 2011

Förnyelse och föryngring!


Detta är min Chilla på vår morgonpromenad. Hon är en liten cirkushund. Varje gång hon ser en bänk eller sten så hoppar hon upp och väntar på belöning.
Det brukar löna sig!


Jag var i garaget och hittade dessa pärlhyasinter som övervintrade där. Det verkar som de sakta vaknar till liv!


 Idag var jag med dottern till "Villa Älde" de har 1/2 priset på HELA sortimentet, det kan jag ju inte missa.
Tvärr är det de sista dagarna, men..
vi hittade tillräkligt ändå.
Här är några av sakerna.

Blomstöd.
Fast det behövs väl inte riktig ännu..


I går var jag oxå i favorit blomsterbutiken.
Jag kunde inte motstå detta rara "fikonträd". Det ska bli spännande att se hur den växer!


Men det växer även i mina rabatter!
Vår Vår Vår!!!

Jag älskar detta!

Ha ett bra veckoslut, snart är det..
..fredagsmys!

Kram på er alla!

7 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med fikonträd. Fikon som är så gott. Min sambos föräldrar hade ett fikonträd precis utanför sin tomt, men så byggdes vägen om och trädet försvann :( Vad högt Chilla kan hoppa. Saknar min lilla lurvtuss... :( Hoppas du får en fin vecka. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ahh det är vår på gång - så underbart! Har inte gjort något vårstök i trädgården än men snart är det dags även för mig :) Ha det så bra i din fina trädgård och med söta söta Chilla!

    SvaraRadera
  3. Snyggt det där stödet va! Det med kvasten till vänster.... Me like!
    Ha det fint, kram H.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hittade din blogg när jag surfade in på Lilla Blanka. Vad jag kunde se så var du till Lits kyrka. Själv bor jag i en by utanför Lit och min pappa ligger också begravd på Lits kyrkogård. Det ser värkligen härlig ut med våren, här uppe får vi nog vänta ett tag innan snön tinat bort, men den är på G.
    Mvh Linnea
    ps. Vi har också en Havanais

    SvaraRadera
  5. Hej Karin
    Här var det mkt fint :)
    Speciellt hunden :)


    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    FORTSÄTTER......REDAN 75 FINA BLOGGAR....
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  6. Ha ha vilken sköning till cirkushund :D Ja du nu händer det saker i rabatterna, det är spännande nu och så roligt när man kan ta och göra lit saker utomhus igen.Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Åh lilla chilla! Älskar ju verkligen när hon gör det där emd att hoppa upp på bänkar och stenar för sedan gör hon den dära söta blicken- åh jag är så söt ...godis? JA TACK!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in lämnar en kommentar på min blogg! Feedback ger alltid mer smak.
Det gör jag så glad!
Kramar