tisdag 1 februari 2011

Ett ögonblick som förändrar!

Åre kyrka


Det är inte alltid man vet vad som väntar och många gånger är det väl tur.


Det är nu ett drygt dygn sedan min mamma somnade in, 83 år gammal. Hon hamnade akut på sjukhuset, jag och min bror mötte upp vår syster som redan var där. Vi tillbringade några dygn där tillsammans med vår mamma. Hon upplevde att vi var där och hon kommunicerade med oss så gott hon kunde.
Men igår morse orkade hennes kropp inte mer och vi följde henne till "vägs ände". Sköterskan Birgitta som varit med under våra dagar där, öppnade fönstret och sa: - "Nu får Ängel flyga vidare".
Det låter kanske märkligt med det känns skönt att mamma fick fortsätta sin färd mot nästa del av...


Har ikväll varit till mitt barndoms hem och gått runt, plockat i saker, öppnat lite skåp och lådor. Jag har lyft känt och känt efter... det känns märkligt att de nu ska ta vägen någon annanstans, sparas eller ge bort eller slängas, beslut måste fattas,

...tids nog kommer beslutet, det måste bara få ta lite tid.




Mormor med några av barnbarnen!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Du ska veta att det här tog hårt inser att livet går för fort kan vi inte stanna upp ett tag och åka skridskor på näsvägen i badrummet,"titta" på din pappas schemaläggning på kullen. Var håller livet på att ta vägen.Många tårar har det blivit när jag pratat med min mamma om Märta.
    Hoppas att du mår bra trots omständigheterna.
    Kram till dig och din familj
    Din vän Katarina

    SvaraRadera
  2. Vilket rörande och fint inlägg...

    Jag tyckte det var så vackert det som sjuksköterskan sade också...

    Hon fick ett fint slut i alla fall och så skönt att ni var där bredvid henne.

    Bilden här nederst är jättefin! Vilken söt mamma du hade!!!

    Tack för din hälsning!

    Varmaste hälsningarna Mariette

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in lämnar en kommentar på min blogg! Feedback ger alltid mer smak.
Det gör jag så glad!
Kramar