onsdag 13 april 2011

Mellan skurarna!


Så var det dax. Igår var jag och införskaffade gräs gödning.
Vi har provat olika medel varje år, känns det som.
Och årets rekomendationer är Algromin Gräsgödsel. Dessutom var det kampanj pris på Blomsterlandet, istället för 269:-, kostar nu 199:- Topp!



I förrgår när solen sken lockades jag in i garaget..
och där "hittade" jag de övervintrade krukorna. Några hade naturligtvis dött, men ...*ler*



...här fanns allt möjligt..



Kärleksörten var lika bleka som vi soltörstande nordbor!



Visst är det fantastiskt att dessa blir så klorofyllstinna och färggranna om bara nån vecka! 


Dessa lökar fanns också gömda, sen i höstas. Jag köpte dem glad ihågen vid ett besök på Rosendahls Trädgård, men...
de kom inte i jorden då,
nu är det dax!
Jag åtrekommer en annan dag med fler bilder därifrån. Bara att gå runt där är så ljuvligt, mmmm...


Här ser ni min modersplanta av humle, jo jag vet, de sprider sig som ogräs. Detta är ursprunget från den planta som jag fick med mig av min mamma när jag flyttade till eget hus 1995. Henns kom från hennes föräldra hem.
Nästa vecka ska jag till baka till Jämtland för att gå igenom, dela, slänga m.m. Då mamma dog för tre månader sedan och huset ska tömmas och säljas, phuuu...


Men hit har våren kommit och Skillan blommar!

Tack för era små ord*ler*

Ha en bra dag!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in lämnar en kommentar på min blogg! Feedback ger alltid mer smak.
Det gör jag så glad!
Kramar