fredag 29 april 2011

Where ever I lay my hat!


Nu har jag återigen varit i Jämtland och tagit farväl. Denna gång var det av mitt föräldra hem. Jag flyttade dit fyra år gammal och mamma bodde där i 43 år, pappa dog för 15 år sedan. Men nu när hon är borta så säljer vi huset vid Indalsälven. Fast det har krävt mycket arbete, dels har vi delat minnes sakerna från vår uppväxt, sedan så har/ska många saker administreras med både papper och kontakter.


Så har såg det ut vid min gamla lågstadie skola, på påskafton.



Dessa underbara lador.


Vårbäcken porlar!



Med välfylld bil lämnade jag Jämtland, för en resa genom Sverige till mitt nuvarande HEM, sedan 15 år.
 Det var en härlig vårresa genom vår fantastiska natur, samt en resa i livets skeden. Från mina föräldrars hem och grav via deras första barnbarn i Mora, som de aldrig hann träffa, hem till min familj.


 

Vitsippor i Skaraborgs län.


En välförkänt kaffepaus strax söder om Göteborg och snart hemma!


Detta är det som möter mig hemma, genom grannens trädgård mot vårat hus. Mmmmm....


Ett litet besök på Blomsterbutiken som ligger granne.


Tala om inspiration *ler*


Ha en härlig Valborgs helg!

Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in lämnar en kommentar på min blogg! Feedback ger alltid mer smak.
Det gör jag så glad!
Kramar